Lektion 3, eftermiddag

Eftermiddagen denna fredag spenderades med att lära sig Photoshop.
Photoshop är ett underbart program när man väl förstår det. Jag har petat i det lite tidigare, (men då mest för att ta bort finnar och redigera ljus) men jag har inte så koll på hur exakt jag gör saker, och glömmer lätt bort.

Det vi skulle göra var att efter lite grundläggande saker vi gick igenom på lektionen göra ett montage, med lager, en bakrund, en annan bild och en text.

gotham copy

Så jag tog en bild på mig som jag hittade i min dropbox och gjorde om mig till Jokern från Batman med lite smink och ny hårfärg, sen la jag in mig i en bild över ”Gotham”.

….why so serious..?

Ganska nöjd för att ha gjort mitt första ”riktiga” montage! 😀
(Jag räknar inte med de jag gjorde på gymnasiet när jag la in mina kompisars ansikten på diverse slitzmodeller för att sedan lägga ut på snyggast.nu 😉 (Med deras tillåtelse. såklart..) haha. kul minnen!)

Lämna en kommentar